Reklam ve Pazarlama Terimleri


-Bir partide çok şahane bir kız gördünüz diyelim. Hemen yanına gidip: "harika sevişirim!" derseniz; bu, doğrudan pazarlamadır (direct marketing)

-Arkadaş grubunuzla partide takılırken, arkadaşlarınızdan biri kıza gidip sizi gösterip: "şu çocuk var ya, harika sevişir." derse; bu reklamdır

-Partide şahane bir kız gördünüz. yanına gidip telefon numarasını aldınız. ertesi gün kızı arayıp dediniz ki: "merhaba, ben harika sevişirim."; bu telemarketing'dir.

-Partide şahane bir kız gördünüz. hemen kravatınızı düzeltip ona bir içki koyarsınız, ona kapıyı açarsınız, çantası düşerse hemen davranıp yakalar, kendisine verirsiniz. Dolaşmayı teklif edersiniz ve dersiniz ki:"ha bu arada, harika sevişirim."; bu halkla ilişkilerdir.

-Partide şahane bir kız gördünüz. kız yanınıza geldi ve dedi ki: "duydum ki harika sevişiyormuşsun." Bu artık marka olmaktır...

-Bir partide büyüleyici bir kız gördünüz. yanına yaklaşıp “ben çok iyi sevişirim!” dediniz. Suratınıza okkalı bir tokat yapıştırdı. Bu, müşteri geribildirimidir.

-Bir partide büyüleyici bir kız gördünüz. yanına yaklaşıp “ben çok iyi sevişirim!” dediniz. o da sizi kocasıyla tanıştırdı. bu, arz-talep uyuşmazlığıdır.

-Bir partide büyüleyici bir kız gördünüz. yanına yaklaştınız, ama siz bir şeyler söyleyemeden önce biri gelip ona “ben çok zenginim. Hem de çok iyi sevişirim” dedi ve kız onunla gitti: Bu, sizin pazar payınıza göz koyan rekabettir.

-Bir partide büyüleyici bir kız gördünüz. yanına yaklaşıp “ben çok iyi sevişirim!” diyecekken karınız geldi: bu, yeni pazarlara girememektir.

Bu taktiklerin birden fazlasını bir arada kullanmak Marketing Mix yani Pazarlama Bileşeni, kızı hemen orada sevişmeye razı edersen Event Management yani Etkinlik Yönetimi, hedefe ulaşmaya da Product Placement yani Ürün Yerleştirme denir.

Seviştikten hemen sonra sigara yakıp, "nasıldım" diye sorarsan bu Post Test, ertesi gün telefon açıp "dün gece nasıldım?" diye sorarsan da "Day After Call" araştırma tekniği uygulanmış olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder